Eurovision Romania - Istoria

Si ca tot m-a rugat cineva sa scriu o postare despre Eurovision de-a lungul timpul, m-am hotarat sa-i ascult rugamintile.
Am sa scriu doar despre Romania si participarile acesteia.Nu cred ca va fi o istorie completa insa eu incerc.
Ei ne-au reprezentat la Eurovision Song Contest:

In 1994 am fost reprezentati de Dan Bitman.Acesta a cantat melodia "Dincolo de nori" Un cantec destul de reusit, care mai este inca fredonat. Din pacat Romania s-a clasat atunci pe locul 21 cu 14 puncte.



Trecem direct la anul 1998,pentru ca in restul anilor Romania nu a participat sau nu s-a calificat.A fost anul in care Romania a avut cea mai slaba prestatie,cel putin din punctul celor care au votat.Malina Olinescu a cantat melodia "Eu cred" si a ocupat locul 22 cu doar 6 puncte.O voce frumoasa, o melodia reusita insa nu a reusit sa ocupe un loc bun.



Sarim peste 1999 si trecem direct la anul 2000 cand Romania a fost reprezentata de trupa Taxi cu melodia "The Moon" (Luna).Atunci Romania s-a clasat pe locul 17 cu 25 de puncte..



Si din nou sarim peste 2001(pentru ca in acest Romania nu s-a calificat) si trecem la unul 2002.In acest an am fost reprezentati de 2 voci superbe care au reusit sa ocupe un loc mult mai bun decat precedentele.Monica Anghel si Marcel Pavel au cantat melodia "Tell me why". Cei 2 s-au clasat pe locul 9 cu 71 de puncte



In 2003 Romania a fost reprezentata de Nicola cu melodia "Don't break my heart", una dintre melodiile mele preferate de la Eurovion.Imi plac la nebunie versurile.Si atunci Romania a ocupat un loc bun.Nicola a obtinut  73 de puncte clasandu-se pe locul 10.Felicitari pentru organizarea scenica!




In 2004 Sanda Ladosi a fost cea care a clasat Romania pe locul 18 cu 18 puncte.Dupa parerea mea a fost cu adevarat cea mai slaba prestatie.O melodie fara ritm, care nu cucereste.



In 2005 Romania a urcat pentru prima data pe podium.Luminita Anghel si Sistem si a lor piesa "Let me try" s-au clasat pe locul 3 reusind sa stranga 158 de puncte.In semi-finala din acelasi an Romania s-a situat pe locul 1 cu 235 de puncte.Bravo lor!!!



In 2006 Romania a avut din nou o prestatie de laudat. Mihai Traistariu a ocupat locul 4 cu melodia "Tornero".Probabil una dintre cele mai bune voci de care am Romania a fost reprezentata si probabil cea mai buna prestatie.Romania merita atunci un loc mai bun,merita sa castige.



In 2007 Todomondo a cantat piesa Liubi,Liubi, I love you. O melodie frumoasa, cu un mesaj frumos transmis pe intelesus tuturor, mai exact in mai multe limbi pentru ca toata lumea sa intelegea sa "Te iubesc" inseamna acelasi lucruri in orice colt al lumii.In acest Romania s-a clasat pe locul 13 cu 84 de puncte.


Frumos finalul, pur romanesc.

Se pare ca locul 13 obtinut in anul precedent le-a putat ghinion lui Nico si Vlad Mirita. In 2008 acestia au ocupat locul 20 cu 45 de puncte. Cei doi au cantat piesa "Pe-o margine de lume". O melodie frumoasa, doua voci bune, insa parerea mea a fost cam lenta piesa.



In 2009 Romania a fost reprezentat de frumoasa Elena Gheorghe cu piesa "The balkan girls" Melodia e destul de buna, desi versurile sunt un pic cam infantile.Showul live nu a fost chiar atat de reusit si cred ca aici a avut de pierdut Romania. Anul trecut ne-am clasat pe locul 19 cu 40 de puncte.
P.S. Cred ca era mai bine fara backing vocals.



Si in final in 2010 Paula Seling si Ovi au fost cei care au reusit sa urce Romania din nou pe podium.Anul acesta Romania a ocupat locul 3. Paula si Ovi au interpretat melodia "Playing with fire". Felicitari incao data pentru live-ul superb.Dupa parerea mea Paula este una dintre cele mai bune voci care au participat la Eurovision.Ascultand celelalte melodii din acest am "Playing with fire" a devenit preferata mea.



Si cam atat.Acum va propun sa votati melodia voastra preferata din cele prezentate mai sus.






No comments

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.