Recenzie - Inainte sa adorm

De ceva timp m-am reapucat de citit . Citesc de obicei in metrou , pentru ca merg destul de mult .
Asa ca a venit vremea unor noi recenzii . Momentan , am terminat 2 carti , a 3-a este abia pe la inceput . Azi am sa vorbesc despre o carte care mi-a placut foarte mult - Inainte sa adorm de S.J. Watson.

Cum ar fi sa ramai fara amintiri ? Cum ar fi sa te trezesti in fiecare dimineata nestiind cine esti ?
Christine Lucas ( personajul principal ) traieste o drama in fiecare zi . In urma unei intamplari dramatice nu reuseste sa-si pastreze memoria mai mult de o zi . Practic , in fiecare dimineata se trezeste fara a sti cine este , unde este si cine este barbatul alaturi de care se trezeste . Crede ca este mult mai tanara , cu 20 de ani mai tanara .
Sprijinul ei este doctorul Nash , care o sfatuieste sa tina un jurnal , in care sa noteze tot ce isi aminteste zi de zi . Pentru ca memoria ei se sterge pe timpul noptii , tot doctorul Nash este cel care o suna zilnic sa-i aminteasca unde a ascuns jurnalul de care nu stie nici macar Ben , sotul acesteia .
Insa pe prima pagina a jurnalului este scris " Sa nu ai incredere in Ben ! " , lucru care o nelinisteste si mai tare pe Christine . Daca nu poti avea incredere nici macar in sotul tau , ce-ti mai ramane ?
Cu ajutorul jurnalului pe care il reciteste in fiecare Christine reuseste incet , incet sa puna cap la cap unele amintiri . Dar cheia vindecarii este alta . Trebuie neaparat sa afle ce s-a intamplat de fapt cu ea , care este motivul pentru care memoria ei se sterge imediat ce adoarme .
Este o carte a carei naratiune poate parea usor dificila , insa are o intriga care te ademeneste sa o citesti pana la sfarsit , sa afli exact ce s-a intamplat .
Felul in care este spusa povestea te face sa te identifici cu personajul principal , sa te gandesti tu cum ai reactiona daca ai fi in locul lui Christine .
Da cartea , poate parea plictisitoare si poti avea impresia sa unele lucruri se tot repata , insa nu este asa , pentru ca de fiecare data afli ceva nou , lucruri la care te asteptai mai mult sau mai putin .
Deznodamantul este unul foarte putin previzibil , totusi te va soca .
Pe scurt o carte care chiar merita citita , chiar daca are peste 400 de pagini .
Si asa cum obisnuiesc , iata si cateva citate :

„Maine? Dar n-am niciun maine, mi-am zis in sinea mea. Tot asa cum n-am niciun ieri.”

„Mi-am dat seama ca nu am nicio ambitie. Nu pot. Tot ce vreau e sa fiu normala. Sa traiesc la fel ca toata lumea, cu experiente noi care sa se adauge celor vechi, astfel incat fiecare zi sa o modeleze pe urmatoarea. Vreau sa cresc, sa aflu lucruri noi sa sa invat din ce mi se intampla.”

„Eram sigura ca trebuia sa existe o cheie, o amintire care sa le descuie pe toate celelalte.”

„Unele lucruri e mai bine sa nu ti le amintesti. E mai bine sa se piarda pentru totdeauna.”

Daca v-am convins sa citi aceasta carte , mai jos aveti cateva linkuri cu ajutorul carora puteti cumpara cartea online ;


No comments

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.