Recenzie - Jocurile foamei - Sfidarea - Suzanne Collins

Katniss si Peeta au castigat impreuna sangeroasele Jocuri ale Foamei , sfidand pentru prima oara in istorie regulile impuse de Capitoliu . Reveniti in Districtul 12 , dupa toate incercarile infruntate , convinsi ca au castigat o viata sigura si decenta pentru ei si familiile lor , spera ca va urma o lunga perioada de pace . Dar , in timp ce Katniss si Peeta parcurg obligatoriul Tur al Invingatorilor , apar zvonuri despre o revolta printre locuitorii districtelor . Iar in ochii conducatorilor , ei sunt sursa acestei rebeliuni . Daca nu vor reusi sa convinga natiunea Panemului ca sunt in continuare indragostiti nebuneste , consecintele ar putea fi dezastroase .

Jocurile Foamei s-au terminat . Katniss si Peeta sunt cei 2 invingatori . Ei se intorc triumfatori in Districtul 12  , crezand ca de acum viata lor se va schimba in bine . Se muta in casele construite special pentru invingatorii Jocurilor Foamei si au mai multi bani decat isi pot imagina .
Insa ultimul gest din arena , cel in care Katniss scoate fructele otravitoare pentru ea si Peeta , pare sa nu fi fost cea mai buna decizie .
Se organizeaza Turul Invingatorilor .
Pentru Katniss devine din ce in ce mai greu sa para fata indragostita nebuneste pe Peeta , mai ales de la revederea cu Gale . Sentimentele ei fata de cei doi inca sunt confuze .
Faptul ca se intalneste cu Gale pe ascuns , chiar daca acestia doar vaneaza , dar si ultimul gest din arena creaza repercursiuni . Se isca adevarate revolte , intai in alte districte . Incet situatia inrautatindu-se si in Districtul 12 .
Katniss se gandeste la un plan , usor egoist , sa fuga in salbaticie impreuna cu persoanele pe care le iubeste : mama si sora ei , Gale , Peeta si familiile acestora , dar si cu Haymitch . Dar oare , acest plan e cea mai buna solutie ?
Pentru ca unii par sa nu creada in dragostea dintre Katniss si Peeta , echipa acestora planuiesc sa organizeze nunta celor 2 chiar la Capitoliu . Toate aceste planuri sunt date peste cap .
Insa se aproprie Jubileul Pacificarii , regulile se schimba . Din fiecare district se aleg cate 2 castigatori ai Jocurilor Foamei , pentru a fi din nou trimis in arena . In districtul 12 sunt 3 castigatori Haymitch , Peeta si Katniss , 2 dintre ei se vor intoarce in arena intr-o lupta pe viata si pe moarte !
Din pacate Peeta si Katniss sunt din nou aruncati in acest infern ! Vor supravietui si de aceasta data ? Oare vor avea aliati cu intentii cu adevarat sincere ? Cati dintre ei vor ramane in viata ?
Din pacate dupa plecarea celor 2 in jungla , lucrurile din Districtul 12 se schimba radical !

Ma opresc aici , cred ca am spus mai mult decat suficient despre aventurile personajelor . Restul va las sa-l descoperiti singuri
Bineinteles , asa cum v-am obisuit iata si cateva citate ce mi-au atras atentia

" Cu toate ca apunea soarele , si familia mea era probabil ingrijorata , m-am asezat , rezemandu-ma de un copac de ;anga gard . Am incercat sa hotarasc ce simteam in privinta sarutului , daca imi placuse sau il detestasem , dar adevarul era ca nu reuseam sa-mi amintesc decat apasarea buzelor lui si mirosul de portocale care zabovea inca , impregnandu-i pielea . Totul parea lipsit de sens in comparatie cu numeroasele sarutari schimbate cu Peeta . Dar inca nu-mi dadusem seama daca vreuna dintre ele avea vreo importanta . In cele din urma m-am dus acasa . "

" Asa ca in loc sa cad la pamant si sa plang , ma ponesc strand cu capul mai sus si avand mai multa incredere in mine decat in ultimele saptamani . Desi oarecum dement , zambetul meu nu e silit . Si intru fara nicio dificultate in postura fetei-aproape-catatonice-de-incantare ... "

" Oare toti parem mai tineri in somn ? "

" Pentru ca sunt egoista . Sunt lasa . Sunt genul de fata care , atunci cand ar putea fi intr-adevar de folos , o rupe la fuga ca sa ramana in viata si ii lasa pe cei care n-o pot urma sa sufere si sa moara . "

" Nu ma pot hatari sa-i spun ca alearga dupa un vis tot atat de lipsit de substanta precum o dara de fum. "

" Caldura radiaza din locul in care tocmai imi atinge gatul cu buzele , raspanzindu-se incet si cuprizandu-ma cu totul . E atat de bine , atat de imposibil de bine , incat stiu ca nu voi eu prima care sa se desprinda . "

" Si nimic din ce-am putea face n-o sa fie mai presus de vechile prietenii . Asa ca , de ce ne-am osteni ? "

" - Nu-ti face griji . Imi revars intotdeauna emotiile in min . Asa nu fac rau nimanui , cu exceptia mea.
...si ma tem ca si-a facut un rau ireparabil ."

" Pe chipul lui Ceasar fulgera umbra unei recunoasteri si imi dau seama cat de bine stie ca gaita-zeflemitoare nu mai e doar simbolul meu . Ca a ajuns sa simbolizeze mult mai multe . "

" Echipa mea pregatitoare . Animalele mele de companie , prostute , superficiale si afectuoase , cu obsesiile lor pentru pene si petreceri , aproape frangandu-mi inima cu acest ramas bun . Stim cu totii ca n-o sa te mai intorci , asta spun clar ultimele cuvinte ale Veniei .Oare o stie intreaga lume ? "

" - Nu stiu . Ca sa le arat ca sunt mai mult decat un simplu pion in Jocurile lor .
El rade scurt , dara indoiala amintindu-si noaptea dinaintea Jocurilor de anul trecut . "

" E o activitate captivanta , facuta in tacere , care ma ajuta sa nu ma mai gandesc la probleme mele . Imi place sa-i privesc mainile cand deseneaza , facand o pagina alba sa infloreasca in linii de cerneala , adaugand tuse de culoare cartii pana acum doar cu schite negre  pe filele galbui . Cand se concentreaza chipul lui capata o infatisare aparte . Obisnuita lui expresie degajata e inlocuita de ceva mult mai intens si indepartat , care sugereaza o lume zavorata inlauntrul lui . "

CUMPARA ONLINE ACEASTA CARTE

Jocurile Foamei - Sfidarea - Elefant - PRET : 15.85 Lei ( la 17.07.2015 )
Jocurile Foamei - Sfidarea - Libris - PRET : 20.93 LEI ( la 17.07.2015 )
Jocurile Foamei - Sfidarea - Nemira - PRET : 24.90 Lei ( la 17.07.2015 )
Jocurile Foamei -  Sfidarea - AdevarulShop - PRET : 23.54 Lei ( 17.07.2015 )

No comments

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.