Jocurile Foamei - Revolta - Suzanne Collins



Ce spun ei...
Katniss a supravietuit calvarului Jubileului Pacificarii si, impreuna cu familia ei si Gale, este la adapost in Districtul 13. Dar, in haosul final al jocurilor, Peeta a cazut prizonier in mainile Capitoliului, iar presedintele Snow ii pregateste o soarta aparte. In timp ce focul revoltei mistuie intreg Panemul, Katniss este sortita sa devina simbol al revolutiei. Pe masura ce evenimentele se desfasoara cu repeziciune, ea realizeaza insa ca a fost mai degraba un pion mutat pe tabla decat liderul celor asupriti. Consecintele devin de negandit pe masura ce numarul victimelor creste, iar Katniss trebuie sa gaseasca o solutie ce pare din ce in ce mai imposibila.






Si acum parerea mea ...

Am reusit sa termin si ultima carte din seria "Jocurile Foamei" . Probabil cea mai plictisitoare dintre cele 3 parti . Habar n-am de ce , probabil ca a lipsit actiune din primele 2 carti , era ceva care totusi te indemna sa o citesti pana la capat . Totusi am citit si "Revolta" , pentru ca apucasem sa le citesc pe primele 2 , plus ca eram tare curioasa cum se va termina aceasta poveste ( nu am vazut filmul ) .
Exista bineinteles si parti bune . De data aceasta nu vom mai avea parte de Jocuri , intreaga poveste se aproprie foarte mult de realitatea in care traim . 

Pe scurt Katniss scapa din Jubileul Pacificarii . La fel si Peeta , Gale si nu numai . Din pacate Districtul 12 este distrus de atacurile Capitoliului , asa ca toti cei care au supravietuit sunt mutati in Districtul 13.
Peeta este capturat de Capitoliu si torturat . Katniss isi doreste enorm sa-l salveze , insa nefiind refacuta complet in urma Jubileului nu poate participa la salvarea acestuia . In cele din urma , Peeta ajunge in Districul 13 , dar nu mai este acelasi Peeta , fiind total schimbat in urma torturilor suferite la Capitoliu . Recunosc ca , am fost curioasa de ce se intampla cu Peeta pana la final . Cum va evolua , pentru ca sufera o schimbare majora in aceasta parte a povestii .
De fapt , toate personajele trec prin schimbari majore , prin incercari care par fara scapare . Citeam si la fiecare pas , ma asteptam sa se intample ceva rau .
Incepe un razboi impotriva Capitoliului , principalul scop fiind uciderea presedintului Snow . Aceste este singur scop a lui Katniss . Daca eroina noastra isi va duce planul la bun sfarsit sau nu , va las sa descoperiti singuri .
Triunghiul amoros dintre Katniss , Peeta si Gale este inca prezent , parca mai intens ca niciodata , avand in vedere ca cei doi baieti petrec destul de mult timp impreuna . La finalul povestii Katniss va ramane cu unul dintre acestia , pentru unii poate fi o surpriza , pentru altii nu , pentru unii poate fi dezamagitor , pentru altii dimpotriva .

Asa cum v-am obisnuit , iata si cateva citate , fie mi-au atras atentia , fie va ajuta pe voi sa va faceti o mica idee despre ce se intampla in carte .

" Insa trebuia sa-mi vad districtul . Era o nevoie atat de imperioasa incat am transformat-o intr-o conditie a cooperarii mele la oricare dintre planurile lor ."

"Ma numesc Katniss Everdeen . Am saptesprezece ani. Casa mea e in districtul 12 . Am luat parte la Jocurile Foamei. Am evadat. Capitoliul ma uraste. Peeta a cazut prizonier. Se presupune ca e mort. Cel mai probabil mort. Probabil e mai bine sa fie mort. "

" Si tributurile erau necesare pentru Jocuri. Pana cand nu mai erai , spun. Dupa care te puteai lipsi de ele cu mare usurinta..."

"... e vechiul nostru loc de intalnire. Ea vrea sa-l vada,chiar si dupa ce ii spunem ca nu e nimiv de vazut.
Nimic altceva decat un loc in care-am fost fericita,ma gandesc."

" Nu distrugi ceea ce intentionezi sa dobandesti in viitor. "

" Dar gandul ca e torturat cu scopul de a ma face pe mine sa nu mai fiu in stare de nimic e de nesuportat. Si sub greutatea acestei revelatii,incep intr-adevar sa ma simt zdrobita. "

" Ca judecam gresit. Ca il iubesti cu adevarat. Nu pot sa spun in ce mod. Poate nici tu nu stii. Dar orice te-a urmarit cu atentie si-a putut da seama cat de mult tii la el..."

" Ma tarasc sa ies din cosmaruri in fiecare dimineata si descopar ca trezirea nu-mi aduce nicio usurare. "

" Simt impusatura geloziei. Nu sunt geloasa nici pe Finnick , nici pe Annie , ci pe certitudinea legaturii lor. Oricine ii vede nu se indoieste ca se iubesc. "

"  Toate acele luni in care am fost sigura ca Peeta ma crede minunata s-au sfarsit. In cele din urma , ma poate vedea asa cum sunt. Brutala. Banuitoare. Manipulatoare. Letala. Si il urasc pentru asta. "

" - Aliata. Peeta pronunta cuvantul pe indelete , savurandu-l. Prietena. Iubita. Invingatoare. Dusmana. Logodnica. Tinta. Mutant. O sa-l adaug pe lista cuvintelor de care ma folosesc cand incerc sa te descifrez. "

"...imi dau seama de ce mi s-au parut cuvintele lui Peeta atat de remarcabile. A vorbit ca si cum ar fi redevenit cel dinainte, cel care se putea gandi intotdeauna la o replica potrivita, atunci cand nimeni altcineva nu era in stare. Ironic , incurajator , usor amuzant , dar fara sa faca haz pe seama nimanui. "

" Mie ura imi da aripi. Cand energia ei o sa intre in declin , n-o sa mai fiu buna de nimic. "

" Il cuprind cu bratele de gat si le simt pe ale lui ezitand inainte se a ma imbratisa. Nu sunt la fel de ferme ca altadata , dar sunt inca afectuoase si puternice. O mie de clipe imi trec prin minte. Toate momentele in care bratele astea au fost singurul meu refugiu din lume. Poate nu pe deplin apreciat atunci,dar atat de dulce in amintire, si apoi pierdut pentru totdeauna "

Daca nu ati citit cartea , va invit sa o faceti , este o lectura captivanta , mai ales pentru cei care iubesc genul SF/Fantasy . 

Jocurile Foamei - Revolta - Elefant - 17.04 lei 
Jocurile Foamei - Revolta - Nemira - 14.95 lei
Jocurile Foamei - Revolta - Libris - 20.93 lei
Jocurile Foamei - Revolta - AdevarulShop - 21.98 lei

No comments

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.