O lume fara cauciuc

Cauciucul , un lucru de care ne lovim zi de zi fara sa realizam importanta lui . La prima vedere pare un lucru banal . Insa treaba cu sta chiar asa , multe dintre obiectele de care ne folosim azi nu ar fi existat fara cauciuc .
  • Fara cauciuc nu ar fi existat anvelopele ( peste 65 % din productia locala de cauciuc este folosita la producerea anvelopelor ) . Daca nu ar fi existat anvelopele , probabil inca am fi avut mijloace de transport cu roti de lemn .
  • Fara cauciuc nu ar fi existat benzile transportoare . Cu siguranta munca in fabrici ar fi fost mult mai dificila si ar fi durat mult mai mult . De asemenea productia ar fi fost mult mai mica .
  • Fara cauciuc nu am fi avut diversitatea de incaltaminte pe care o avem azi . Ce ne-am fi facut noi fetelor , daca nu am fi avut de unde alege , cum ne-am mai fi asortat incaltamintea cu imbracamintea ? De fapt daca stam bine sa ne gandim nici diversitatea la imbracaminte nu ar fi fost aceeasi . Mai mult ca sigur inca purtam camasi din panza .
  • Nu am fi avut manusile de cauciuc . Manutele noastre ar fi avut un pic de suferit , avand in vedere ca sunt foarte multe persoane care folosesc manusi atunci cand fac curat . De asemenea manusile sunt folosite in medicina .
  • Fara cauciuc nu ar fi existat mingile , jucariile , guma de stres , garniturile , covoarele de cauciuc .
Acestea sunt doar cateva din produsele care nu ar fi existat fara cauciuc .

Cauciucul natural este extras din arborele de cauciuc . Proprietatile acestuia au fost descoperite de exploratorul Charles Marie de La Condamine , in perioada 1735 - 1744 . 
Daca sunteti curiosi iata cum se obtine cauciucul natural :




Din fericire pentru noi , azi cauciucul este produs pe scara larga , mai ales cel sintetic . Da , in zilele noastre cauciucul sintetic este mult mai popular , el fiind folosit mai ales la producerea de anvelope . Este mult mai tare si rezistent decat cel natural .
Iata cum se produce cauciucul sintetic



Sunt foarte multe firme producatoare de produse din cauciuc .
Si da , avem fabrici si in Romania , cum ar fi Elastimpex Romania . Acestia produc benzi transportoare si accesorii pentru acestea , placi si covoare din cauciuc , etc.
Sa fiu sincera nici eu nu realizam importanta cauciucului , pana nu m-am informat mai bine .

Aceasta postare participa la SuperBlog 2015 .


No comments

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.