Jurnal de mămică - Alaptare cu probleme

Pentru mine , alăptarea a fost un moment de răscruce , trist și dezamăgitor .
Poate că sună urât propoziția de mai sus , dar vă voi explica mai exact de ce spun acest lucru .
Am avut probleme încă din maternitate . Nu prea stiam eu cum e cu alaptarea , cum e cel mai bine să țin copilul , asistentele nu prea erau dispuse să mă ajute .
Acasă probleme au continuat . Aveam împresia că cel mic nu mănâncă suficient , că îi este greu să tragă . În plus adormea foarte repede .
Sâni mei erau din ce în ce mai mari , mai grei și mai ales dureroși . Atunci am fost convinsă că ceva nu este în regulă . Când m-am palpat am descoperit că aveam o mulțime de gâlme . Aveam canalele blocate din cauza faptului că sâni mei nu se goleau suficient .
sursă imagine : copilul.ro
Toată lumea m-a sfătuit să-l alaptez mai des pe cel mic , astfel o să-mi deblochez canalele . Eram deja disperată și sâni mă dureau îngrozitor . Pediatra mi-a recomandat să mă mulg singură , ca să elimin laptele rămas . I-am explicat că am încercat și că nu iese nimic . A vrut să-mi arate cum și a apăsat atât de tare încât m-a durut până în măduva oaselor .
Tot punându-l pe bebe la sân am făcut rani și nu orice răni . Până la urmă mi-am cumpărat pompă de muls manuală .
Inainte să încep să ma mult , făceam un duș fierbinte și îmi masam sânii ( apa fierbinte și masajul ajută la deblocarea canalelor ) . Efectiv plângeam de durere . Am realizat că în loc de lapte mulgeam sânge . A fost cumplit să-mi dau seama că din acel moment laptele meu nu mai este bun pentru cel mic .
La fel de cumplit a fost și faptul că toată lumea mă judeca , crezând că eu de fapt nu-mi doresc să alaptez copilul . Privirile lor dezamăgite și pline de reproș mă faceau să mă simt cea mai rea mamă din lume .
Au urmat nopți nedormite , ba aveam frisoane , ba simțeam că mor de cald . Am avut așa zisa "Furia laptelui " sau "Febra laptelui" .
M-am consolat cu faptul că după ce îmi vor trece rănile îl voi putea alapta din nou . Am folosit Garmastan și sincer chiar mi-a fost de ajutor .
Rănile au trecut pâna la urmă , dar a durat aproape 2 săptămâni . Din păcate aproape că am pierdut și laptele . Abia mai reuseam să mulg 50 de ml . Ușor , ușor nu a mai fost deloc .
M-am simțit neputincioasă ...
Încă îmi este teamă să spun că mi-am alaptat copilul doar o săptămâna . Mi-e teamă că voi fi judecată. Cu toate acestea m-am gândit că ar fi bine să vă povestesc experiența mea . Poate vă ajută cumva , nu știu cum ...
A fost greu și nu voi uita niciodată aceste momente . Mă consolez cu gândul că bebe este bine , sănătos și vesel . Chiar azi împlinește 4 luni  ,

Dacă vă întrebați ce pompă de sân am folosit ?
Pompa manuala de la Primii Pași . O găsiți cam în orice hypermarket , dar și în farmacii . Iată și un link , în cazul în care vreți să o cumpărați online :

Vă las și un link pentru ungumentul Garmastan
Mie mi-au fost de ajutor amândouă așa că vi le recomand cu drag . 

No comments

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.