Jurnal de mamica - În maternitate

Experiența din maternitate nu a fost una tocmai placută . Este o perioadă de care nu-mi amintesc cu mare drag . Prefer să pastrez doar momentele cu puiul meu .

După ce am reușit să manânc m-au mutat în salon . Am cerut să fiu singură în salon .
Camera era destulde curată , însa totul era extrem de vechi . Sertarele de la dulap abia dacă se deshideau și faceau mult zgomot . La geam nu aveau perdele astfel încât toată ziua batea soarele . Nu ar fi fost o mare problemă dacă în camera nu era extrem de cald . Pur și simplu am făcut saună . Noaptea dormeam cu geamul deschis .
Nu aveam frigider așa că mâncarea am ținu-o pe geam . Era un frigider într-un alt salon . însă nu am vrut să deranjez mămicile de acolo .
Și ca tot a venit vorba de somn pot să spun că a lipsit . Uși trântite sau care scârtâiau , țipete , pași . Când cineva din saloanele vecine deschidea apa aveam parte de un zgomot infernal . Probabil din cauza faptului că țevile erau la fel de vechi ca restul clădirii. La 7 dimineața , intrau infirmierele val vârtej să spele pe jos .
Toaletele erau vai de capul lor . Plus că aici se mai și fuma .
În prima zi nu l-au adus pe bebe în salon . A doua zi a venit o asistenta cu copilul într-o mâna și în cealaltă mâna avea pampersii rămași și crema pentru funduleț . Mi-a pus copilul în brațe și a plecat , fără să zică nimic . Pur și simplu rămăsesem blocată . Soțul se uita nedumerit .
Mi-am revenit repede când am realizat că în sfârsit îmi țin puiul în brațe . Era atât de mic , de frumos . Un sentiment pe care nu ai cum să-l descrii . L-a luat în brațe și tatăl lui , bebe a zâmbit , noi am lăcrimat de fericire , Chiar și acum plâng când îmi amintesc .
De aici a urmat calvarul . Ne rugam de asistente să ne ajute să schimbăm pampersul , ne speriasem când am văzut buricul . Aveam nevoie doar să-mi arate o singură dată , apoi mă descurcam .
Am încercat să-l alaptez , totuși aveam impresia că ceva nu e bine , că nu-l țin cum trebuie , că nu mănâncă , asă că la fel am rugat pe cineva să-mi arate .
Asistentele erau deja nervoase că le stresăm prea mult și au spus că ar trebui să am instincul matern și să stiu toate aceste lucruri .
Nu am primit niciun sfat fără să-l cer sau fără să bag un ban în buzunar .
O singura doctoră a avut răbdare să stea cu mine până m-am prins cum stă treaba cu alăptatul . A fost foarte drăguță .
Asistentele nici măcar nu treceau să te întrebe dacă ești bine sau dacă ai nevoie de ceva .
Țin minte că intr-o seara căutam pe cineva , nu mai știu exact ce voiam să întreb , idee e că nu am găsit pe nimeni.
Eram șocată și dezamăgită , voiam să plec cât mai repede de acolo .
Dacă mă întrebați cu ce am venit de acasă ? O să vă spun că am venit cu de toate . Trebuie să vă luați toate chestiile uzuale , cum ar fi : săpun , prosop , papuci , camașă , hartie igienica , vată , tampoane , betadină și orice alte medicamente înafară de algolcamin fiole si injecții . Dar până la urmă aceste sunt lucruri pe care le-ați lua cam în orice maternitate , mai ales când este vorba de o maternitate de stat .
Singura problema a fost că după ce am ajuns acasă , aveam impresia că nu voi fi o mama bună , faptul că asistentele și doctorele insistau că ar trebui să știu toate acele lucruri , iar eu nu le știam chiar atât de bine , m-a făcut să cred că sunt o mamă groaznică și că nu mă voi descurca niciodată .

P.S. Am născut la maternitatea Bucur .


Sursă foto : www.media.hotnews.ro/

1 comment:

  1. Eu am născut la Universitar, anul trecut după Crăciun. E drept că dacă nu le dădeai asistentelor o mică atenție, nici nu te băgau în seamă! Eu am avut norocul ca doctorul meu să fie apreciat şi simpatizat de ele, şi veneau mai mereu la mine, când aveam nevoie, sau să mi-l aducă pe bebe, dar asta o făceau de obrazul lui. Aşa este peste tot din păcate. Noi să fim sănătoşi! Mămica de Îngeraş :)

    ReplyDelete

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.