Jurnal de mamica - Diversificarea

Diversificare , o etapa de care mi-a fost puțin teamă , poate puțin mai mult . Acum teama s-a mai diminuat , dar oricum încă este prezentă .
Strumful meu a luat mai greu in greutate , el creste mai degraba în înălțime . Fiind și pe lapte praf , la recomandarea medicului pediatru am început diversificare la 4 luni și jumatate .
Atenție : inainte să începeți diversificarea este bine să întrebați medicul pediatru .
Informațiile de pe internet sunt de cele mai multe ori contradictorii . Unii spun ca anumite alimente se introduc de la 4-6 luni , alții de la 7 luni sau chiar de la 9 luni . Și uite așa mă bulversam mereu când venea vorba de alimente noi .
Am început cu sucul de morcov și cu sucul de mere . Sucul de mere nu prea l-a acceptat . Am încercat să îi dau combinat cu morcov , dar nici așa nu prea a fost încântat .
Până la urmă m-am decis singură să îi fierb un morcov cu foarte puțin pătrunjel . Le-am pasat foarte bine și am adăugat zeama în care au fiert legumele . Și uite așa strumful meu a păpat și a fost foarte încântat . Treptat i-am introdus și alte legume și supa s-a transformat în piure , un piure pe care îl adoră . La fel s-a întâmplat și cu fructele .
Acum are aproape 7 luni și deja avem în meniu : morcov , patrunjel radacină și frunze , păstârnac , dovlecel , telină , ardei gras rotund , cartof alb , orez , măr , piersică , caisă , banană , nectarină , fulgi de ovaz , faină de mei , orez alb , branzică facută în casa ( din lapte de vacă ) , cărniță de găină sau pui. Sper că nu am uitat să precizez ceva . Uneori îi mai pun în piureul de fructe 2-3 lingurițe de iaurt bio .
Cu siguranță nu am procedat ca la carte și posibil să fiu criticată de anumite persoane , însă eu am ales să încerc un fel de autodiversificare .
Atât timp cât îi place , mănâncă cu poftă și nu are probleme cu stomacelul sau vreo alergie , consider că este ok .Bineînteles nu o să mă apuc să îi dau căpșuni sau carne de porc .
Am evitat să îi dau portocală , deși unii o recomandă înca de la 6 luni .
De asemenea au fost și alimente pe care nu le-a agreat sau nu i-au făcut bine . Spre exemplu nu îi place cartoful dulce . Am încercat să îi pun și puțin ardei roșu în piureul de legume , dar deși a mâncat ulterior a vomitat puțin , așa că momentan am renunțat . La fel am pățit si cu roșia . Deși am pus foarte puțină ( doar la fiert ) , nu a fost prea încântat și la fel a vomitat puțin . Nici de avocado nu a fost prea încântat .
Ce mă încântă foarte mult de când am început diversificare este că și-a revenit cu scaunele : el făcea cam la 2 zile , uneori chiar și 3 zile , acum are scaun zilnic , uneori chiar și de 2 ori pe zi .
Poate că nu sunt cel mai bun exemplu de urmat , când vine vorba de diversificare , dar din când în când voi posta rețete . Doar cele încercate . Sper din suflet să vă fie de folos și aștept cu nerăbdare sfaturile voastre legate de diversificare .
Tot ce pot să recomand este ca fiecare aliment să fie introdus pe rând și să urmăriți îndeaproape toate reacțiile bebelusului . 

sursa foto : copilul.ro


No comments

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.