Ramas bun , maestre !

Cu tristețe trebuie să recunosc că s-a mai stins o stea , că a mai murit un talent desăvârsit .
Nu de mult spuneam " Încep să moară adevăratele talente ! "
Azi s-a stins din viață Radu Beligan . Este imposibil să nu fi auzit măcar o singură dată de el sau să nu fi văzut un film cu acesta .
A murit la spitalul Elias , în urma unui stop cardio-respirator . Pe 14 decembrie ar fi împlinit 97 de ani .

Radu Beligan este cel mai longeviv actor . În decembrie 2013 a primit certificatul Guinness World Records, care atestă că este cel mai longeviv actor încă în activitate pe scena unui teatru .

Și-a petrecut mai bine de 75 de ani pe scena teatrului românesc , lasând în urmă roluri remarcabile .
Primul său rol a fost în opera "Crimă și pedeapsă " a lui Dostoievski . Printre piesele în care acesta a mai jucat se numără și : " O noapte furtunoasă " , "Lanțul slăbiciunilor" , "O scrisoare pierdută" , "Castelanii" . Pe scurt a avut peste 80 de roluri în opere de teatru și în filme .
A jucat pe scenele teatrelor : ”Regina Maria” (1937-1938), la ”Uranus” (1938-1939), la Teatrul din Sărindar, la Grădina ”C.A. Rosetti”, la Teatrul ”Tudor Mușatescu”, la Majestic, la Savoy, la Teatrul ”Comedia” , Teatrul Național ( 1945 )  .
În anul 1961 a înființat Teatrul de comedie . Prima piesa jucată pe scena acestuia a fost : "Celebrul 702" .
Între anii 1969 - 1990 a fost directorul Teatrului Național .

Nu de mult Radu Beligan spunea :
Eu am trăit pentru meseria mea și asta mi-a afectat de multe ori viața personală. Copiii mei ar putea să îmi reproșeze că, de multe ori, n-am fost alături de ei pentru că eram prea mult absorbit de munca aceasta. Am pus întotdeauna teatrul pe primul plan. Nu am fost cel mai bun soț și nici cel mai bun tată din lume. Totuși, cred că moștenirea spirituală pe care le-o las lor, și publicului, mă spală de aceste păcate
Mulțumim din suflet pentru această moștenire , mulțumim că ne-ai încântat în toți acesti ani cu rolurile tale , mulțumim pentru cea ce ai realizat .
Rămas bun , maestre !


No comments

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.