Amintiri din copilarie

Ei bine , în această seară am devenit puțin melancolică . Cei de la Kerrygold , au lansat o provocare ce mi-a adus aminte vremurile în care eram cea mai fericită , pentru că eram doar un copil .
Când spui unt , mă gândesc la copilărie .
Când spui la unt , îmi aduc aminte de borcanele cu gem și dulceață , frumos aranjate în cămara bunicii mele .
Când spui unt , mă gândesc la pâinea prăjită cu unt și un stop de brânză rasă pe deasupra . Așa mă păcalea mamaie să mai mânanc și eu brânză .
Mă gândesc la mămăliguța cu brânză , smântână și un stop de unt , pentru un gust mai deosebit . Mama și bunica făceau cea mai bună mămăligă cu brânză . Era pur și simplu demențială.

Țin minte că în copilărie untul nu lipsea din frigider , nici de acasă , nici de la bunica mea . Ai mei știau că orice ar fi , sigur mă păcălesc cu o felie de unt .
Bunica făcea zeci de borcane de dulceața și gem , pe care le aranja frumos în cămară . Cele mai multe erau de dulceață de vișine , preferata mea și acum . Dispăreau atât de repede .
În fiecare dimineață mâncam unt , fie cu dulceață , fie pe pâine prăjită , fie cu brânză . De fapt eu aș fi mâncat la orice oră din zi și din noapte . Era singurul produs lactat pe care îl mâncam cu plăcere .
Îmi e tare dor de acele vremuri , în care o felie de unt cu gem era perfectă : potolea foamea , o puteam mânca rapid că să putem continua joaca și era dulcele sănătos și rapid . Acum parcă nu mai are același farmec , dar din când în când îmi place să mai ales la acest mic dejun , mai ales că nu prea ne lipseste untul din frigider , sau când pur și simplu nu avem nimic dulce în casă și ne este lene să coborâm la magazin .
Chiar zilele trecute , am mâncat unt cu gem . Soțul meu a avut poftă și m-a ademenit și pe mine . Pur și simplu îmi era poftă , doar când îl vedeam pe al cum mănâncă . Tot atunci i-am povestit și lui despre dulceața făcută de bunica mea și de pâinea prăjită cu unt făcută de mama mea .
Tocmai ce mi-am amintit de biscuiții cu unt . Țin minte că erau ușor de făcut . Nu necesitau mult timp sau multe ingrediente .
Mi-aș dori ca acum untul să aibe aceeași însemnătate ca atunci , să găsesc la untul acela care îmi amintește de copilărie : galben , cremos și cu mirosul acela inconfundabil .
Promit să încerc și unul celor de la Kerrygold , deoarece promite să mă ajute cu dorinta mea de mai sus .
Deja știu meniul de mâine dimineață .
Tu la ce te gândești când spui unt ?


No comments

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.