Uneori ai nevoie de ajutor

Cu toții cred că ne-am lovit , într-un moment sau altul al vieții de greutăți . Când spun greutăți mă refer la probleme de sănătate , ale noastre sau ale celor dragi .
Încercăm să facem tot ce putem pentru ca totul să se termine cu bine , doar că uneori nu putem reuși singuri . Important e să ne dăm seama de acest lucru și să apelăm la persoanele în măsură să ne ajute .

Iată , un exemplu concret , un exemplu din viața mea .
Mama mea a murit de cancer . Din păcate boala a fost descopetită foarte târziu . La început speram din toată inima , că totul o să fie bine . Căutam zeci de soluții , peste tot . Oriunde puteam . Chiar și pe internet , ma gândeam că voi gasi o informație prețioasă , atât de prețioasă , încât să-mi pot salva mama . Era și este cea importantă persoana din viața mea , chiar și acum când fizic nu mai este lângă mine .

Mă gândeam că traducerile medicale vor fi o soluție în rezolvarea problemei .

Da , am trecut și prin această etapă . Când tot ce-ți trece prin cap este că îți vei pierde cea mai dragă persoană , ai impresia că orice lucru , oricât de mărunt pare este important și te poate ajuta enorm . De cele mai multe ori nu te înseli .
De la spital , primeam tot felul de fișe cu diagnostice , tratamente pe care abia le întelegeam cu toate că erau scrise în limba română .
Încetul cu încetul am început să caut mai multe informații pe internet . Sunt destul de multe și în limba noastră maternă , însă cele mai multe și complete documente sunt în limba engleză .
Cu toate că știu destul de bine engleza , mi-am dat seamă că acele documente mă depășesc , prea mulți termeni medicali pe care nu aș fi știut cum să-i traduc .
Sigur , acum veți spune că puteam apela la google traslate . În primul rând pe vremea aceea ( acum 7 ani nu auzisem de această posibilitate ) . În al doilea rând , ar fi durat o veșnicie și toată lumea știe că uneori traducerile cu google nu sunt întocmai corecte .
Din păcate atunci am fost nevoită să renunț , eram prea depimată , îmi pierdusem orice speranță și orice putere. Dacă ați trecut prin astfel de momente , înțelegeți ce vreau să spun .

Timpul a trecut , durerea a rămas , dar și-a mai micșorat intensitatea . Am început să-mi imaginez cum ar fi dacă într-o zi aș avea nevoie de cineva care poate traduce documente medicale sau care să fie lângă mine atunci când o să vorbesc cu un medic străin . M-am gândit că ar trebui să fiu pregătită din timp pentru astfel de probleme . Până la urmă medicina este o știintă exactă , deci nu poate fi interpretată .
Așa că m-am informat și am constatat cu bucurie că sunt firme de traduceri specializate în acest domeniu . Una dintre acestea este Agenția de traduceri Swiss Solutions . Au medici traducători in-house .Acum știu la cine voi apela în cazul în care voi avea nevoie . O să fiu pregătită .

Probabil acum nu realizăm cât de important poate fi să apelezi la o astfel de agenție , ne gândim că ne putem descurca și singuri . Totuși așa cum am spus și mai sus , sunt momente în viață în care vom avea nevoie de ajutor .

Mi-aș fi dorit ca doar să-mi pot imagina că într-o zi am fost pusă fața în față cu o astfel de situație , dar din păcate totul a fost adevărat . Aș fi vrut să fie doar o poveste .

Această postare participă la SuperBlog 2016 .

1 comment:

Spune-ti parerea

Powered by Blogger.